Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Pomimo ogromu starań, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek czynności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać problem specjaliście.