Komu zlecić wykonanie audytu strony lub sklepu internetowego?

Komu zlecić wykonanie audytu strony lub sklepu internetowego?

Audyt SEO - usługa na miarę Twoich potrzeb.

Audyt – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza ewaluację przedsiębiorstwa, firmy lub spółki pod kątem przeróżnych czynników, m.in finansowych i organizacyjnych, a także oszacowanie możliwości dalszego rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, oceniająca różne jej elementy, jak szybkość wczytywania się strony, meta opisy i tytuły, hierarchię nagłówków, kod strony i wiele bardziej i mniej ważnych aspektów. Poza samym wyliczeniem błędów i nieprawidłowości, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się także instrukcje co do rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO bada stronę www pod kątem użyteczności, zgodności ze standardami W3C, zawartości strony, a także prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, aby odnalazła ona wszelkie dysfunkcje strony i – co istotne – zaleciła rozwiązania, które pomogą je naprawić.

Ile oczekuje się na płatny audyt SEO?

Online znajduje się mnóstwo narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których ekspresowo i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadza się audyt SEO strony internetowej. Pozytywy takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Wady? Długo by wymieniać. Darmowe narzędzia czy też dema z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeżeli już odnotują pewne uchybienia na stronie, to na pewno nie wszystkie. Dużo problemów (między innymi w kodzie) zauważyć można tylko podczas analizy wykonanej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie algorytm.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję oczekuje się z reguły od tygodnia do około miesiąca. Termin na przekazanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, iż go sporządzi. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich poważnych problemów kryjących się na stronie. Jeżeli strona została postawiona na darmowym szablonie albo na platformie typu Magento czy Shoper, to problemów do poprawy może być sporo. Gdy witryna wolno się ładuje i ma wręcz zerową widoczność na istotne dla klienta słowa kluczowe, to również są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym pomysłem.

Jakie problemy wykrywa audyt SEO?

Dobrze przeprowadzony audyt SEO może obnażyć wiele wad strony, najczęściej:

  • brak bądź nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
  • przyczyny słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla robotów,
  • poprawność kodu strony,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne wczytywanie się różnych elementów,
  • brak albo niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość ładowania się strony w wersji na komputer i na urządzenia mobilne

.

Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]