Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Odwiedź firmy SEO - skorzystaj z porad specjalistów

Przedsiębiorstwa i właściciele portali internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie starań samemu. Nie mając doświadczenia w kwestii SEO i nie monitorując regularnie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować rzetelnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat biegłego SEOwca, jednakże nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje ze względu na koszty. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki przewidziane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz speców od SEO w pracują tam także osoby od projektowania graficznego, kampanii Google Ads, kodowania i kreatywnego pisania, które służą merytoryczną pomocą w tych kwestiach.

Działanie profesjonalnej agencji SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań firmy, która poprawi naszą widoczność w SERPach? Zalecamy postawić na markę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale również tych reklamowych czy kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Współpracując z agencją, która działa od minimum dekady, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO często obecna jest zakładka z wykazem tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę warto przeanalizować studia takich przypadków, by samemu przekonać się, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i z jakimi zadaniami się mierzyła. Solidna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: pisze o harmonogramie prac na zbliżające się miesiące, a także dostarcza sprawozdanie z ukończonych działań i ich następstwa.

Inna niebagatelna kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu działań do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w parę minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by dopytać o pomocnicze informacje o firmie, konieczne do opracowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odnaleźć samodzielnie online, jak przykładowo informacja o realizowanych dotąd pracach SEO czy o ważnych dla klienta usługach bądź artykułach, które stara się wypromować.

Rozliczenie za pozycje – czy to poprawny model rozliczeń z agencją SEO?

Nieufnie należy podejść do agencji SEO, które sugerują współpracę z opłatą za uzyskany wynik. W takim systemie zleceniodawca płaci firmie SEO dopiero wtedy, gdy słowa kluczowe osiągną wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top10 bądź do Top3). To nadal często napotykany sposób rozliczeń, lecz niesie ze sobą znaczne niebezpieczeństwo – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt przy pomocy naruszania reguł ustalonych przez Google. Stale uaktualniany algorytm również nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych klientowi, w związku z tym rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Co do opłaty za usługi firmy SEO, to rzadko bywa ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, aby opracować wnikliwy audyt SEO, a w następnej kolejności wykonywać wszystkie przedstawione w nim prace. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają dużo mniejsze.

Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]