Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP

Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP

PBN - tutaj znajdziesz korzystną ofertę.

Żeby klient zauważył twój biznes musisz nie tylko posiadać stronę firmową, lecz również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla użytkownika treści. Lecz nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN – użyteczne jako komponent rozbudowanej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a następnie kierowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez agencję SEO bądź większą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam treści. PBNy są często używane jako jeden z elementów szerszej strategii reklamowej, co trzeba mocno zaznaczyć, gdyż najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które zostały należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość wygenerowania dużej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a następnie konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich w wysokiej jakości.

Publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie przedstawione są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej telefon bądź adres e-mail, adres i nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także profil w ogólnodostępnym katalogu firm, strona na portalu społecznościowym czy artykuł, w którym dodano firmowe dane teleadresowe.

Drugi ciekawy sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej jakość pierwotnego wpisu, gdyż natrafianie na linki do niego na różnych stronach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, godne uwagi informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych przede wszystkim z inwestycjami, aktualnymi wydarzeniami, prawem oraz medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO