Krótko o pozycjonowaniu

Krótko o pozycjonowaniu

Więcej o pozycjonowaniu i optymalizacji

Znamy trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu istotne jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przeważnie:
– miejscowość (przykładowo “fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Polesie”)
– państwo (“filharmonia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla firm lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do osób przebywających na danym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest przydatna także wówczas, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie może rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy typ pozycjonowania to trafne i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki właściwemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, iż coraz powszechniejszy jest trend wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 3 srebrna,
– telefon Huawei P30 niebieski,
– obuwie sportowe Adidas Hard Court białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Światowe Dni Młodzieży lub Dzień Kobiet. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Przeważnie trzeba rozpocząć je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też zmienioną treść strony.

Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]