O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry i bany Google to kary nakładane na webmasterów, którzy dopuszczają się łamania wytycznych sporządzonych przez Google. Najprostszy podział filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli w czasie pozycjonowania swojej strony stosujesz się do wszystkich wytycznych, nie powinieneś obawiać się filtrów Google.
Filtr Google i co dalej?
Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób łamią zasady Google mogą zostać nawet zupełnie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są najczęściej na okres 30 dni, a filtry algorytmiczne do czasu, gdy strona zostanie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście także w przypadku filtru ręcznego warunkiem zakończenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotkać możemy się się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce lub znacząco obniżającymi pozycje osiągane do tej pory.