Spoty reklamowe to najczęściej 30-sekundowe produkcje filmowe, których głównym zadaniem jest promocja produktów lub usług danej firmy. Mogą być prezentowane w standardowych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni publicznej (ekrany w komunikacji miejskiej) lub przed filmami w kinach. W czasach łatwego dostępu do sieci WWW dobrym pomysłem jest też udostępnienie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, np. przed klipami na YouTube albo jako treści promowanej na Facebooku. Dużo przykładów dowodzi, iż treść udostępniana viralowo w sieci to najskuteczniejsza metoda na reklamę usług i produktów.
Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?
Spoty reklamowe z reguły nie przekraczają pół minuty i przekazują treści w bardzo skondensowanej formie, zatem przy ich produkcji istotne jest kreatywne, niebanalne ujęcie danego tematu. Z uwagi na to, że reklamy w mediach tradycyjnych wyświetlane są w przerwach pomiędzy programami, ich twórcy konkurują ze sobą w wyścigu o przyciągnięcie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni też odpowiednio dobrana muzyka.
Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu specjalistów
Produkcja filmów reklamowych jest zadaniem dla zawodowców, którzy dysponują wysokiej jakości sprzętem (lustrzanki cyfrowe, stabilizatory obrazu, drony, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy korzystają ze specjalistycznego oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, korekty kolorów czy montażu. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też zawodowych aktorów i lektorów. Podstawą udanego filmu reklamowego jest zawsze ciekawy scenariusz przykuwający uwagę odbiorców, zaskakujący pomysłowością, a czasem nawet wywołujący wzruszenie lub pobudzający ich do myślenia.